Hurá na prázdniny, alebo víkendovka na Kunovskej priehrade pre deti a ich matky

31.07.2010 10:10

SENICA, KUNOVSKÁ PRIEHRADA - Prvý prázdninový víkend sme s našími deťmi a ich matkami strávili v rekreačnej oblasti Kunovská priehrada spadajúcej do mesta Senica. A tak sme sa v sobotu ráno stretli na autobusovej stanici, odkiaľ nám o 10-tej hodine išiel autobus do Senice, kde bolo treba prestúpiť na autobus do Sobotišťa. Ja som však na víkendovku pôvodne ísť nemal. Avšak pol hodinu pred odchodom autobusu som sa dozvedel, že nám vypadlo jedno dieťa a mám ísť namiesto neho.

Lenže aj napriek maximálnemu úsiliu sa mi nepodarilo stihnúť autobus a tak som sa do Senice vybral osobným vlakom do Kútov, ktorý z Hlavnej stanice odchádzal o 12:31 a na ktorý v Kútoch o 13:50 naväzoval osobný vlak na Trnavu. Na železničnej stanici Senica už čakal mestský autobus, ktorí odviezol cestujúcich na autobusovú stanicu. Odtiaľ som mal pôvodne pokračovať autobusom na Sobotište, nakoniec som ale pokračoval peším presunom.

Počas predĺženého víkendového pobytu sme bývali na chate Nad plážou, ktorá bola od pláže vzdialená iba niekoľko metrov. A tak sme sobotné popoludnie strávili na pláži, kde sme si zaplávali a vyhrievali sa na slniečku. Po dobrej večeri, prišli na radu organizačné veci. Po nich sme sa s deťmi presunuli na neďaleké ihrisko, kde sa mohli dosýta vyblázniť.

No keďže treba dodržiavať aj pitný režim, zobrali sme ich na kofolu.

Po výdatnom občerstvení sme išli na malú prechádzku v rámci ktorej sme sa pristavili pri niekoľkých rybároch, ktorí sa nám pochválili so svojim úlovkom a dali sme si aj malé bežecké preteky.

O ôsmej večer sme sa už zabávali pri motorický známych hitoch v podaní hudobnej skupiny LUX. Kým niektorí tancovali, iní sa hrali na preliezkach.

Prišiel nový deň a s ním aj množstvo zaujímavých aktivít. Už pri raňajkách sme sa rozdelili na 2 skupiny. Tí starší z nás sa pod vedením našej tety Ludky vydali na peší výlet do Senice, kde nakúpili potrebný proviant. S menšími deťmi sme sa medzitým vydali na malú vychádzku po okolí chaty. Potom sme sa presunuli do "spoločenskej miestnosti", kde mohli deti naplno rozvinúť svoje výtvarné nadanie. A tak sa kreslilo, vystrihovalo, lepilo i farbilo.

Po desiatovej prestávke sme sa prezliekli do plaviek a vyšli na pláž. Deti, natreté opaľovacím krémom striedavo plávali, hrali sa vo vode, či oddychovali na deke.

Na obed sa k nám už pripojili aj naši výletníci zo Senice. Nasledovala poobedňajšia siesta, po ktoej sme sa všetci pobrali na pláž. Veď kto by už len nevyužil možnosť plávania, či nič nerobenia na deke.

Tí, ktorým už ale bolo pri vode dlho, sa neskôr presunuli na šmýkacií hrad, kde sa dosýta vybláznili.

Po chutnej večeri nasledoval športový večer. Kým niektoré trénovali na futbalový zápas, iní sa hrali na preliezkach.

Po futbale, prišli narad aj ďalšie loptové hry - od klasického hádzania až po vybíjanú.

Pondelok bol posledným dňom nášho víkendového pobytu. Aj preto sme dopoludnia využili čas a išli sme si znovu zaplávať.

Avšak pri vode sa dajú robiť aj iné aktivity a ako je vidno na obrázkoch, zapájajú sa do nich nie len deti...

Pred obedom sme staršie deti zobrali na malú plavbu člnom, s menšími deťmi sme si pre veľký úspech opätovne zahrali vybíjanú.

Potom už nasledovalo balenie vecí, obed a posledné voľnočasové aktivity pred odchodom do Bratislavy v podobe kreslenia a loptových hier.

Niečo po druhej hodine sme sa pomalým tempom vydali na zastávku príemstskej dopravy "Kunovská priehrada", odkiaľ sme mali v pláne pokračovať autobusom do Senice, kde sme prestupovali na autobus do Bratislavy. No keďže sme vyrazili o trošku skôr, rozhodli sme sa povoziť na "rozprávkovom" kolotoči. Počas jazdy sme si speivali a rozprávali zaujímavé rozprávky.

Niektorí si počas našej jazdy na kolotoči, odbehli kúpiť niečo na pitie, aby počas jazdy autobusom mohli dodržať pitný režim. Keď sa vrátili, pokračovali sme v našom presune na autobusovú zastávku. Mali sme však ešte nejaký ten čas na zvyš a tak sme sa vybrali na kofolu do príjemnej reštaurácie v blízkosti zastávky. Pár minút pred príchodom nášho autobusu sme už ale vzorne čakali na zastávke. Cesta do Bratislavy nám ubehla ako voda. V Senici sme bez problémov stihli prestúpiť do druhého autobusu a ti i napriek tomu, že na prestup sme veľa času nemali.

Víkendovka na Kunovskej priehrade bola pre všetkých príjemným spestrením tohto leta. Rodičia sa posilňovali vo svojich rodičovských zručnostiach, deti sa venovali rôznym voľnočasovým aktivitám a my sme im venovali náš voľný čas. Nášho 3-dňového výletu sa celkovo zúčastnilo 11 detí, 2 rodičia a 4 dobrovoľníci i zamestnanci spoločnosti Úsmev ako dar.

Hoci my sme za zdržiavali väčšinou na pláži, aj okolie Kunovskej priehrady má svojim návštevníkom čo ponúknuť. Pozrite si krátky miestopis okolia Kunovskej priehrady, ktorý nájdete v sekcií Odporúčame. Ďalšie fotky z víkendovky nájdete v sekcií Fotogaléria.

Na záver mi už neostáva nič iné, ako úprimne poďakovať všetkým, s ktorými sme prežili prekrásny výkend v lone Kunovskej priehrady.