Celoslovenské stretnutie dobrovoľníkov bolo pre nás veľkým prínosom

15.09.2010 21:02

DUCHONKA - V dňoch 3. - 5. septembra 2010 sa uskutočnilo tradičné celoslovenské stretnutie dobrovoľníkov, ktoré bolo aj tento rok spojené s jesennou časťou Anjelskej akadémie. Táto víkendovka bola pre nás veľkým prínosom. Získali sme nové skúsenosti, stretli sme sa s novými ľuďmi a zažili sme kopec zábavy. Viac vám už prezradí naša anjelka Danka, úspešná absolventka 1. ročníka Anjelskej akadémie.

Prišiel deň s veľkými dvoma Áčkami. Ráno som vstala na môj vkus veľmi skoro, ale nevadí tešila som sa, že vypadnem z Bratislavy s naším novým fortunáckym tímom. Stretnúť sme sa mali v centrále Úsmev ako dar. Keď sme už boli všetci, nasadli sme do auta s Maťom Stavom a vyrazili sme na predĺžený víkend do rekreačného centra Duchonkaland. Cestou sme sa rozprávali o vysokých školách, o sociálnej práci, o našom tíme, o anjelskej akadémií a aj veľa sme sa smiali a bola nám spolu fajn. Na Duchonku sme prišli o desiatej hodine a ak nerátam našich lektorov, tak sme došli medzi prvými. Zložili sme si veci a keďže sme mali ešte 4 hodiny čas, išli sme na prechádzku a zahrali si biliard.

 

Okolo tretej hodiny popoludní sme sa všetci stretli v jedálni, kde nás rozdelili n 4 skupiny: prváci, druháci, tretiaci a nové dobrovoľníci. Najprv sa nám predstavili naši lektori, potom sme sa začali spoznávať medzi sebou. Takto sa totiž vidíme len raz za rok, čo má nepochybne väčšiu atmosféru. Potom už nasledovala prezentácia bratislavskej, trnavskej, nitrianskej, banskobystrickej, prievidzkej, dolnokubínskej a košickej pobočky. Väčšina pobočiek to mali perfektne pripravené. Niektorým sa podarili  nové priestory, iným nové inštitúcie kde môžu chodiť za deťmi alebo získať financie a sponzorov. Bola som však sklamaná z toho, že naša pobočka nemala prezentáciu. Keby bol Úsmev s našim fortuňáckym tímom viac komunikoval, mohol Jarko pripraviť prezentáciu o našom klube - o tom čo sa nám podarilo spraviť za 2,5 roka našej náročnej práce, o tom, že máme webovú stránku, e-mail, vlastné klubové priestory a podobne. Možno  to bude aj tým, že naša pobočka bola polroka bez MAPA a teraz musí začať s dobrovoľníkmi odznova pracovať. Ale nevadí, na budúci rok našej pobočke pri príprave prezentácie radi pomôžeme. 

Po krátkej prezentácií jednotlivých pobočiek sa už k slovu dostal predseda spoločnosti Úsmev ako dar Jogo Mikloško, ktorý nám porozprával nie len o detskom domove na Ukrajine, ale aj o tom, že naša spoločnosť by v budúcnosti mohla pomáhať nie len deťom na Slovensku, ale aj vo svete. 

Večer už patril spoločnej opekačke a zaujímavej nočnej hre v ktorej sme si uvedomili, že každý z nás má na zemi svoje miesto.

Prišla sobota a nás dievčatá teda Danku a Katku zobudila krásna pesnička z mobilu o 7 hodine. Z postele som prvá vstala ja, lebo v noci bolo strašne zima aj tak som moc nenaspala. Po raňajkách sme sa rozdelili na prednášky. Katka s Palkom sa pridali k Jarkovi, ktorý mal spolu s ostatnými druhákmi prednášky o syndróme vyhorenia, motivácií a náhradnom rodičovstve. A tak som sa musela zmieriť s tým, že na prednášky budem chodiť bez nášho tímu. Moja prvá prednáška bola venovaná asertivite. Vďaka Anjelskej akadémií ovládam asertivitu nie len teoreticky, ale aj prakticky. Už sa teším ako tieto vedomosti využijem pri mojej dobrovoľníckej práci.

Po poludňajšom oddychu sme mali pripravenú zaujímavú súťaž Pebnosť Boyard, ktorá sa nápadne podobala na niekdajšiu rovnomennú televíznu súťaž s tým že známeho odca Furasa stvárnil sám Jogo Mikloško. Každý z nás bol v inom tíme. Môj tím - Spiace Bobrice sa nakoniec umiestnil na prvom mieste a Jarkov tím - Experti skončil ako druhý. Potom už nasledoval volejbalový turnaj pobočiek, v ktorom si za Bratislavu zahrali Paľko, Jarko, ja, Sisa, Krémeš, Zuzka, Katka Hlavandová a Jogo Mikloško.

    

Hneď po večery prišlo na rad testovanie našich akademckých vedomostí. Okolo pol deviatej k nám zavítal známy kňaz zo Žakoviec - Marián Kufa, ktorý nám spravil svätú omšu. Na tomto kňazovi sa mi páčilo že nerobil rozdieli medzi katolíkmi, evanjelikmi a ateistami.Počas omše nám rozprával o svojom živote a ako pomáha ľuďom, ktorí keby nemali jeho nemajú kam ísť. Naučil nás, že v živote je najdôležitejšia láska v akejkoľvek podobe a že treba aj odpúšťať. Pán Kufa nás všetkých nesmierne zaujal. Rozprával múdro i s humorom. 

Po skončení svätej omše sme mali sviečkovicu. Každý, kto sa chcel podeliť s ostatnými o svoje myšlienky si zobral zapálenú sviečku, povedal čo mal na srdci (ak si to náhodou nechcel nechať pre seba) a položil ju na stôl. To, že sa táto spoločná aktivita robila len pri sviečkach jej dodalo čarovnú atmosféru. Potom sme si spolu všetci zaspievali Úsmevácku skladbu, ktorej text nájdete aj na našej stránke a vyšli sme von, aby sme spoločne pustili balón poznania. Potom už nasledovala parádna diskotéka, na ktorej nechýbal ani náš anjelsky tím. 

A prišla nedeľa - teda posledný deň anjelskej akadémie. Ráno sme vstali o pól ôsmej. Raňajky sme mali o ôsmej. O deviatej sme mali spoločnú prednášku o tom ako to bolo kedysi v detských domovoch (kolektivizácia). Nášmu anjelskému tímu bolo z toho veľmi smutno. Potom sme sa rozdelili do skupín. Zatiaľ čo Jarko s Palom a Katkou mali už vyššie spomínanú prednášku o motivácií, ja som mala prednášku o sexuálnej výchove. Myslela som si, že Jogo, ktorý túto prednášku viedol, nám bude hovoriť najmä o deťoch v detských domovoch, ale on túto prednášku otočil na nás. 

O pol jedenástej sme sme sa naposledy všetci spolu stretli. prišlo totiž na rad slávnostné vyhodnotenie anjelskej akadémie, najlepších pobočiek, Pevnosti Boyard, volejbalu a najlepšieho dobrovoľníka - ktorým sa za Bratislavu stal náš archanjel Jaroslav Filo. Nuž a potom už prišlo na rad odovzdávanie certifikátov za absolvovanie 2. a 3. ročníka vzdelávacieho programu pre dobrovoľníkov - Anjelska akadémia. Potom už nasledoval iba obed a postupný odchod domov.

     

Danka Sýkorvá, anjelka

A čo dal hovoria na anjelsku akadémiu, verzus celoslovenské stretnutie dobrovoľníkov ostatní dobrovoľníci z nášho tímu? 

Katka Veseková, anjelka: "Ďakujem za najkrajší predĺžený víkend:) bolo uplne skvele dufam ze o rok sa vidíme."

Palo Hrabovský, anjel: "Najviac ma zaujala prednáška o Náhradnej rodine a beseda s Mariánom Kufom. Hoci je to kňaz hovorí ľudskou rečou a dokáže sa prihovoriť aj nám mladým."

A čo môžem k anjelskej akadémií dodať ja? Azda len toľko, že som nesmierne rád, že sa na nej mojim dobrovoľníkom-anjelom páčilo. V  mene všetkých dobrovoľníkov touto cestou ďakujem Úsmevu za vytvorenie tohto zaujímavého vzdelávacieho programu, ako ja za to, že sa na ňom mohol zúčastniť aj náš anjelsky tím.

Jaroslav Filo, Archanjel