Dobrovoľníctvo očami Danky Sýkorovej

24.10.2011 00:07

Ako som sa dostala k dobrovoľníctvu?

Na nadstavbe sociálno – právnej činnosti v druhom ročníku som sa rozhodovala medzi Unicefom a Úsmevom ako Dar kam pôjdem robiť dobrovoľníčku. A rozhodla som sa že pôjdem do Úsmevu ako Dar, pretože som chcela pracovať priamo s deťmi a ich rodinami a v Unicefe sa píšu hlavne projekty.

Prečo som sa rozhodla byť dobrovoľníčkou?

Preto lebo keď som bola nezamestnaná som svoj voľný čas chcela využiť zmysluplne pre ďalšie vzdelávanie, schopnosti a skúsenosti a zo zvedavosti.

Čo mne dáva dobrovoľníctvo?

Dobrovoľníctvo mi dáva slobodu,  tvorivosť, tímovosť  a zmysluplný čas strávený v organizácií Úsmev ako Dar a v ubytovni Fortuna. A väčšina rodičov a detí my povedala že v ich ťažkých životných situáciách, krízach, vzťahoch a v prostredí v ktorom žijú sú radi že majú za kým ísť a nie sú s tými problémami odkázaní sami na seba. Náš anjelský fortunácky tím sme pre nich anjelmi strážnymi.

A na záver ešte doplním jedno "motto" na zammyslenie, ktorú my poslala na facebook stredoškoláčka ktorá chodí do klubu Fortuna: "Dostať niečo, čo nikdy si nemal. Robiť veci, ktoré si nikdy nerobil."

Myslím si že toto motto úplne vystihuje čo pre mňa znamená dobrovoľníctvo.

Anjelka Danka